GRADSKA VLAST U BEOGRADU KREĆE U NOVU PLJAČKU GRAĐANA

NKPJ i SKOJ najoštrije osuđuju buržoasku vlast u Beogradu (na čijem je čelu Srpska napredna stranka u koaliciji sa Socijalističkom partijom Srbije i Deomokratskom strankom Srbije), za antinarodnu politiku koju vodi prema ogromnoj većini građana glavnog grada. Kontinuitet te politike se ogleda u stidljivoj najavi o poskupljenju već preskupih karata, koju prati paralena kampanja usmerena protiv onih koji ne plaćaju kartu u autobusu. Buržoaska vlast opravdava ovu činjenicu time što je GSP u velikom gubitku zbog takozvanih švercera, tako da su po njima najsiromašniji slojevi društva krivi za to što nemaju novac da plate kartu, a grad Beograd, po argumentu buržoaske vlasti, na nivou grada zbog njih će imati 109 autobusa manje u prevozu.



Pored najsiromašnijih slojeva u društvu za katastrofalno stanje u javnom prevozu su krivi i penzioneri preko 65 godina, tako da ni oni neće biti pošteđeni nove akcije pljačke i moraće da plaćaju kartu, jer po proračunu gradskih vlasti samo njima znanom, penzioneri se više voze od zaposlenih, tako da je to opravdanje zbog koga će i najstariji Beograđani morati da plaćaju kartu. Takva odluka predstavlja pravi karakter pljačkaške kampanje koju je povela gradska vlast, jer penzioneri su ti koji su čitav svoj radni vek odvajali od svojih plata, pored penzionog i socijalnog osiguranja i za druge javne usluge u koje spada svakako javni prevoz.

Naravno, ova vlast, kao i svaka druga prethodna buržoaska ne vidi svoju odgovornost u ogromnoj nezaposlenosti ljudi, bednim i neredovnim platama, malim penzijama, malim i neredovnim stipendijama za studente i srednjoškolce, visokim školarinama za studente, preskupim kartama, kao i mnogim drugim uslovima života koji onemogućuje odeređeni broj građana da plati skupe karte u javnom prevozu. Ova kampanja se vodi u dva pravca. Prvi se odnosi na zastrašivanje građana, jer pored kontrolora koji su trenutno zaposleni biće zaposleno još njih dvesta, a oni će zajedno sa komunalnim policajcima ući u obračun sa švercerima u javnom prevozu. Niko od gradskih čelnika nije objasnio da ako nema para u GSP-u, odnosno ako je on u gubitku, kako će se moći redovno isplaćivati obeveze prema novozaposlenim kontrolorima i komunalnim policajcima? Drugi se vodi u pravcu da podeli građane na one koji plaćaju kartu i na one koji ne plaćaju. Tako buržoaska vlast skida sa sebe teret odgovornosti, ističući da su najsiromašnji slojevi društva koji nemaju novac da plaćaju kartu isključivi krivci što se smanjio broj autobusa, kao i za gubitak novca u javnom prevozu sa kojim bi se moglo popraviti 160 kuća za poplavljene, ili kupiti 300 novih autobusa, ili 20 tramvaja.

Buržujsko – tajkunska vlast na čelu sa SNS-om u kampanji koju vodi želi da prikaže kako smo svi na gubitku zbog neodgovornih građana, no u ovoj njihovoj kampanji namerno zaboravljaju brojne činjenice. Jedna od njih je da napalta karata ne pripada javnom prevozu GSP-a, već turskoj firmi APEKS. Samim tim što je privatna kompanija uključena u naplatu karata javni prevoz je ugrožen, jer je u dobrom delu privatizovan. Sledeća činjenica nam govori da buržoaske vlasti već decenijama pljačkaju javni prevoz građana koji je obeležen brojnim malverzacijama. Sadašnja gradska vlast Beograda koja je okupljena oko SNS, a na čijem je čelu Siniša Mali, ni po čemu se ne razlikuje od pljačkaške politike DS-a sa Draganom Đilasom na čelu. Kontinuitet pljačkanja građana Beograda se najbolje ogleda u tome što turski APEKS, koji je sklopio ugovor sa tajkunskom vlasti koju je predvodila DS, i dalje naplaćuje karte, dok sadašnja buržoaska vlast koja je u predizbornoj kampanji najavljivala da će se prodaja karata vratiti GSP-u nije to učinila, pravdajući sebe da se firma APEKS dobro zaštitila međunarodnim ugovorom. Tim činom sadašnja buržoska vlast za finasijske špekulacije koje obavlja sa turskom firmom želi da spere svoju odgovornost ističući da je to nasleđeni problem, koji oni pokušavaju da reše, ali nisu u mogućnosti. Na samo njima znani način buržoaske vlasti koje su izračunale koliko se voze penzioneri, isto tako su na samo njima poznat način izračunale koliko građana ne plaća prevoz. Tako gradska vlast kampanjom protiv švercera želi da skine sopstvenu odgovornost za gubitke koje pravi privatna turska kompanija APEKS. Kao uvod u povećanje javnog prevoza i prikrivanje špekulacija koju vrši u dilu sa APEKS-om, gradska vlast je pokrenula kampanju protiv onih građana koji nemaju novac da plate kartu, tvrdeći da su oni najodgovorniji za katastrofalnu poziciju u javnom prevozu.

Sledeću stvar koju su ispustili pljačkaši građana u Beogradu je ta da je u glavnom gradu Srbije mesečna markica jedna od najskupljih u Evropi. Oni zaboravljaju činjenicu da je naša zemlja jedna od najsiromašnijih u Evropi i da broji 21% nezaposlenog stanovništva prema zvaničnim statistikama, a taj broj je svakako veći, jer se ovaj postotak odnosi samo na zvanično evidentirane nezaposlene na borou rada, tj. kod tzv. “Nacionalne službe za zapošljavanje”. Tako, na primer, mesečna markica za zaposlene iznosi 10 % prosečne plate, dok za studente, nezaposlene, invalide i druge ugrožene kategorije iznosi 5% za prvu zonu vožnje, dok su za drugu i treću znatno skuplje. To znači da prosečna četvoročlana porodica u Beogradu koja broji jednog zaposlenog, jednog nezaposlenog, jednog studenta i jednog srednjoškolca treba da da 20% svojih primanja GSP-u za markice na mesečnom nivou. Naravno, gradsku vlast u Beogradu ne zanima činjenica kako će mesečnu, dnevnu, ili noćnu kartu da kupe oni čija primanja nisu redovna (većina zaposlenih u Srbiji), ili kako da kupe kartu oni koji su nezaposleni, odnosno studenti koji nisu u radnom odnosu, a koji su pritom opterećeni fakultetskim dažbinama, skupim školarinama, kupovinom knjiga....

Gradske vlasti manipulišu činjenicom da je GSP u minusu iznoseći još jednu u nizu laži. GSP je u minusu sa naplatom karata, ali to nije krivica građana Beograda, već za to su lično odgovorni potpisnici špekulativnog ugovora koji primenjujuju kako prošla, tako i sadašnja vlast sa turskom firmom APEKS. No i pored brojnih malverzacija GSP nije u minusu, jer se ogroman novac od reklama koje se oglašavaju u gradskom prevozu sliva u kasu javnog prevoza. Taj novac bi svakako bio veći kad ne bi postojale špekulantske agencije (kao što je Masel Bus Advertising) koje kao posrednik između GSP-a i firmi koje se reklamiraju u javnim prevozima uzima određeni procenat novaca. Gradska vlast prećutkuje kuda novac od reklama koji se meri u milionima evra odlazi, a umesto da tim novcem obezbedi prevoz svim građanima, ona smišlja nove metode kako da dodatno ojadi ljude koji žive u Beogradu.

Kako bi opravdali svoju politiku pljačke, gradske vlasti su krenule u medijsku propagandu. Gubitke nesposobnog vođenja javnog prevoza, brojne finasijske malverzacije, postavljanje nestručnog kadra koji su režmu podobni i mnogde druge štetne mere koje gradske vlasti već decenijama prave u javnom prevozu, jednostavno su svalili na građane. Sve ove mere koje sprovodi i ima nameru da sprovede gradska vlast na nivou Beograda je da nastavi sa pljačkom njenih građana. Jednu od najvažnijih činjenica koju gradske vlasti zaboravljaju je ta da je GSP javni prevoz i da on pripada građanima Beograda, a ne privatnoj kompaniji APEKS i buržujsko – tajkunskoj koaliciji koju predvodi SNS u koaliciji sa SPS-om i DSS-om. Građani Beograda su kao poreski obveznici već platili svoje karte, tako da je svaka druga naplata ništa drugo nego pljačka. Takođe, penzioneri koji su kroz svoj radni vek izdvajali za javne usluge su već platili svoje karte, tako da je naplata karata ovoj društvenoj kategoriji presedan, a želja za pljačkom ove starosne kategorije pokazuje pravi pljačkaški karakter sadašnje buržoaske vlasti u Beogradu. Ovakav odnos vlasti na nivou grada Beograda pokazuje karakter buržoaske, antinarodne politike koju vlast predvođena Srpskom naprednom strankom vodi na svim nivoima. Ovoga puta njena brutalnost će biti iskazana činjenicom da će protiv siromašnih građana biti upotrebljena pored kontrolora i komunalna policija, koja pored obračuna sa najsiromašnijim slojevima Beograda, odnosno uzuimanja od njih para koje nemaju, ima za cilj da zastraši građane i sprovodi represiju kako breme svoje pljačkaške, nesposobne politike, skinula sa sebe.

NKPJ i SKOJ zahtevaju od gradskih vlasti da se pod hitno raskinu svi špekulantski ugovori sa turskom firmom APEK. NKPJ i SKOJ zahtevaju da javni prevoz bude u rukama grada Beograda i da služi interesima njegovih građana, a ne interesenima tajkunske koalicije. NKPJ i SKOJ zahtevaju da poslovanje javnog prevoza bude transparentno i dostupno građanima Beograda. NKPJ i SKOJ zahtevaju od gradskih vlasti da se raskinu svi malverzacijski ugovori sa agencijama koje su posrednici u reklamiranju u gradskom prevozu i da čitav novac ide na poboljšanje usluga u javnom prevozu. NKPJ i SKOJ zahtevaju od gradksih vlasti da ne povećavaju cene usluga, kao i da ne uvode plaćanje karata za penzionere starije od 65 godina. NKPJ i SKOJ zahtevaju da svi koji su naneli štetu građanima Beograda pravljenjem malverazacijskih ugovora moraju da odgovaraju. Pozivamo građane da ne podležu indoktrinacijama buržoaskih gradskih vlasti u Beogradu koje se intenzivno sprovode medijskom kampanjom kao i kampanjom u vozilima gradskog prevoza koju po direktivi posle radnog vremena moraju da sprovode zaposleni u GSP deljenjem propagandnih letaka, iako to uopšte nije u opisu njihovog posla, niti su za to plaćeni. Neka krizu plate oni koji su za nju odgovorni, neka sami krpe svoje rupe, a NKPJ i SKOJ ističu da javni prevoz mora biti besplatan, jer su građani taj prevoz platili kao poreski obveznici. Primeri u socijalističkim i drugim progresivnim zemljama, ali i u nekim zemljama u Evropi nam govore da je takav sistem održiv i moguć.

STOP PLJAČKAŠKOJ NAPLATI KARATA!

STOP APEKSU I TAJKUNSKIM ŠPEKULANTIMA!

DOLE PLJAČKAŠKA VLAST U BEOGRADU!

JAVNI PREVOZ PRIPADA GRAĐANIMA, A NE TAJKUNIMA!